Współpraca Alfy Romeo i Saubera w Formule 1 dobiega końca podczas Grand Prix Abu Zabi.
W 2018 roku, po ponad 30 latach nieobecności, Alfa Romeo powróciła z impetem na wyżyny sportów motorowych w ramach strategicznego, handlowego i technologicznego partnerstwa. Sześć lat owocnej i pełnej pasji współpracy dwóch firm, Alfa Romeo i Sauber Motorsport, prawdziwych liderów w historii Formuły 1.
Alfa Romeo dziękuje wszystkim, którzy spędzili z marką te niezapomniane lata: – Specjalne podziękowania należą się Sergio Marchionne, który gorąco pragnął tej współpracy i z determinacją wspierał partnerstwo zawarte w 2018 roku. Ogromne podziękowania dla kierowców, wymienionych chronologicznie: Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Antonio Giovinazzi, Kimi Raikkonen, Zhou Guanyu i Valtteri Bottas, którzy startowali w barwach zespołu przez ostatnie sześć lat. Serdeczne podziękowania i brawa dla całego zespołu Sauber, począwszy od Finna Rausinga, przede wszystkim Freda Vasseura, ale także Alunni Bravi i Andreasa Siedla, za ich stałą, pełną pasji i profesjonalną współpracę.
Jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim partnerom zespołu za ich wsparcie przez cały ten czas. Przede wszystkim Ferrari za dostawę jednostek napędowych. Specjalne wyróżnienie i wielkie podziękowania należą się partnerom marki Alfa Romeo: Ferrari Trento, Marelli, Sabelt i Web Eyewear. Gorące podziękowania dla dostawcy opon, firmy Pirelli, za jej cenny wkład.
Serdeczne podziękowania należą się Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) i jej prezesowi, Mohammedowi Ben Sulayema za udzielone wsparcie. Wyrazy uznania dla F1 i jej dyrektora generalnego Stefano Domenicali za to, co robią dla sportu, z nieustannym zaangażowaniem przyciągając uwagę milionów fanów z całego świata i za ich ciągłą otwartość na Alfę Romeo.
Alfa Romeo i Sauber kończą współpracę
Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny marki Alfa Romeo: – Pod koniec tych sześciu sezonów nadszedł czas na podsumowanie. Dla Alfy Romeo, przygoda z F1 była międzynarodową wizytówką na najwyższym poziomie, a także głębokim doświadczeniem ludzkim i sportowym, które wspierało dynamikę naszych produktów z dużym zwrotem z inwestycji, zapewniając potężną strategiczną światową platformę marketingową dla Alfy Romeo. Korzyści pod względem widoczności stanowią punkt odniesienia dla całej grupy Stellantis. Rywalizacja jest od zawsze wpisana w DNA marki i Alfa Romeo powróci, aby zachwycić swoich fanów tak szybko, jak to możliwe, gdy tylko będą ku temu odpowiednie warunki.
Podczas Grand Prix Abu Zabi, C43 wyjedzie na tor z numerem sześć zdobiącym całe malowanie bolidu, aby uczcić w ten sposób sześć lat współpracy z marką Sauber. Ponadto na karoserii swoje miejsce znalazło również zdanie „Alfa Romeo nei nostri cuori” (Alfa Romeo w naszych sercach), będące hołdem, który zespół Sauber oddaje marce i jej zespołowi.
Cristiano Fiorio, Alfa Romeo Strategic Projects: – Podsumowując te wspaniałe lata spędzone z Sauberem w Formule 1: zdolność do unowocześniania, zaskakiwania i tworzenia emocji, nie tylko dzięki wynikom sportowym, ale także pomysłowości i kreatywności, z dumnie noszoną przez cały czas włoską flagą.
Niezwykły duch współpracy połączył ludzi z Alfa Romeo F1 Stake, Alfa Romeo i Centro Stile w jeden wielki zespół, który czerpał inspirację z przeszłości, aby odważnie stawić czoła wyzwaniom przyszłości. Duch ten dał początek największej operacji marketingowej Alfy Romeo ostatnich lat. Mogę tylko bardzo cieszyć się z tego, co oczywiście razem osiągnęliśmy. Dziękuję wszystkim i do zobaczenia wkrótce!