WoodZone, pierwsza w historii gra pozwalająca na zostanie przedsiębiorczym drwalem i stworzenie drzewnego imperium, trafi na PC w IV kwartale 2020 r.
Studio DeSand połączy w WoodZone elementy strategii ekonomicznej, RPG i symulatora. Gra ma wyróżniać się m.in. dużą przystępnością, otwartym światem oraz stylizowaną grafiką low poly 3D. Na platformie crowdfundingowej Kickstarter prowadzona jest też zbiórka na dalszą rozbudowę projektu.
Nad grą pracuje polsko-niemieckie studio DeSand, w którym powstaje równocześnie Lands of Raynar, wyjątkowy miks RTS i RPG. Wydawcami WoodZone na PC będą Ultimate Games S.A. i Gaming Factory S.A.
WoodZone to unikalna gra pozwalająca na zostanie przedsiębiorczym drwalem. Twórcy szykują wiele różnych możliwości działania. Gracz będzie mógł wcielić się np. w drwala pozyskującego drewno, transportującego je dostawcę czy budowniczego korzystającego z tego surowca.
WoodZone – Gameplay Trailer:
Jak tłumaczą twórcy, ich nowy projekt łączy w sobie elementy różnych gatunków, w tym strategii ekonomicznej, RPG i symulatora, tworząc razem niespotykaną dotąd mieszankę. Priorytetem dla studia DeSand są zarówno tryby rozgrywki jednoosobowej, jak i opcje gry dla większej liczby osób (tryby PvP oraz co-op). Gra ma być przystępna dla graczy oraz zaoferować jednocześnie dużą głębię i cały szereg dodatkowych rozwiązań.
– To pierwsza gra, która tak kompleksowo podchodzi do tematu przemysłu drzewnego. W WoodZone łączymy przystępność rozgrywki z ogromem różnych opcji. Możliwości prowadzenia wycinki drzew są bardzo rozbudowane, ale równie wiele uwagi przykładamy do innych sfer drzewnego świata, w tym m.in. logistyki oraz budownictwa. Można zająć się transportem, zarządzaniem czy tworzeniem specjalistycznych budynków. Możesz budować wielką firmę, ale możesz też wspinać się po szczeblach kariery w innej drzewnej korporacji. Właściwie każdy znajdzie w WoodZone coś dla siebie – mówi COO DeSand, Jakub Struś.
Jak tłumaczą twórcy, ważną rolę w WoodZone pełni proceduralnie generowany świat, dzięki któremu możliwa będzie m.in. eksploracja różnych stref klimatycznych. Modułowy system budowy pozwala z kolei na zaprojektowanie własnego tartaku, fabryki, domu mieszkalnego czy dowolnego innego budynku. Studio DeSand przygotowało również realistyczny system ekonomiczny, w którym kluczowe są zachowania samych graczy.
– WoodZone zadebiutuje w IV kw. 2020 r. na PC w formule wczesnego dostępu, a następnie gra będzie rozwijana przez twórców. Takiego tytułu na rynku jeszcze nie było, ale jeśli chodzi o samą rozgrywkę i klimat, to WoodZone z pewnością przypadnie do gustu fanom gier w rodzaju np. Factorio, Satisfactory, Roblox czy Farming Simulator – wskazuje COO Ultimate Games S.A., Rafał Jelonek.
Od 21 sierpnia do 20 września br. potrwa zbiórka na platformie crowdfundingowej Kickstarter. Minimalny próg ustalono na 10 tys. euro. Osoby, które wesprą projekt, mogą liczyć m.in. na dostęp do grywalnego dema i różne specjalne dodatki. Jak wyjaśniają twórcy, zebrane środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę gry (np. tryb VR, wydanie gry na konsolach i dodatkowe rozszerzenia).
WoodZone – główne cechy:
• życie przedsiębiorczego drwala;
• masa różnych funkcji i elementów;
• modułowy system budowy;
• rozgrywka jedno- i wieloosobowa (PvP, co-op);
• realistyczny system ekonomiczny;
• stylizowana grafika low poly 3D;
• proceduralnie generowany świat.
Datę premiery WoodZone na PC (Steam Early Access) zaplanowano na IV kw. 2020 r.
WoodZone (Steam): https://store.steampowered.com/app/924380/WoodZone/
WoodZone (Kickstarter): https://www.kickstarter.com/projects/desand/woodzone-unique-lumberjack-sandbox