We wtorek, 29 października, na stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku znane influencerki – Julia Żugaj i Hejka tu Lenka – poprowadziły swoje drużyny w niezapomnianym Wielkim Meczu! Starcie młodych piłkarek dostarczyło ogromnych emocji przed finałem wieczoru – meczem barażowym Mistrzostw Europy Kobiet 2025. Poranny mecz wygrała drużyna Hejka Tu Lenka.
Prawdziwe piłkarskie emocje towarzyszyły we wtorkowy poranek wszystkim obecnym na Wielkim Meczu influencerek, zorganizowanym przez Polski Związek Piłki Nożnej. Event był częścią kampanii PZPN pod hasłem „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”, która promuje kobiecą piłkę nożną.
O godzinie 11:00 na Polsat Plus Arenie w Gdańsku rozpoczęło się święto piłki nożnej kobiet. Julia Żugaj oraz Lena Pachuc, znana w internecie jako Hejka tu Lenka, stanęły na czele drużyn swoich fanek, które zwyciężyły w specjalnym konkursie „Drużyna Dziewczyn – Wielki Mecz Julii Żugaj vs. Hejka Tu Lenka”. Popularne twórczynie internetowe wspierały swoje zespoły nie tylko głośnym dopingiem, ale również zachęcając je do współpracy na boisku.
W Wielkim Meczu wzięło udział 40 dziewczynek w wieku od 8 do 14 lat, które przyjechały z różnych zakątków Polski, żeby spotkać się sportowo na murawie stadionu w Gdańsku, który jest domem polskiej reprezentacji w piłce nożnej kobiet. Młode piłkarki rozegrały 40-minutowy czwórmecz. Każdy mecz trwał po 10 minut, występowały drużyny 5-osobowe. Jako pierwsze zagrały najmłodsze dziewczynki w wieku od 8 do 10 lat. Następnie odbyły się dwa mecze w kategorii wiekowej 11-12 lat. Czwarty mecz należał do zawodniczek w wieku od 13 do 14 lat.
Drużyny Julii Żugaj oraz Hejka tu Lenka otrzymały doping nie tylko od idolek, ale od rodziny, kibiców i zaproszonych gości. Wielki Mecz influencerek zakończył się wygraną drużyny Hejka tu Lenka z wynikiem 14:12. W spotkaniu nie chodziło jednak tylko o zwycięstwo, ale przede wszystkim o dobrą zabawę i sportową współpracę, której nie zabrakło.
Wielki Mecz influencerek 2024
– Cieszymy się, że Wielki Mecz odbył się w „domu rodzinnym” piłkarskiej reprezentacji Polski kobiet w tak ważnym dniu dla kobiecej piłki nożnej. Dziewczynki miały okazję stanąć na tej samej murawie, na której kilka godzin później swój zwycięski mecz barażowy rozegrała reprezentacja Polski o awans do Mistrzostw Europy 2025. Młode zawodniczki udowodniły, że siła drużyny tkwi we współpracy, wzajemnej motywacji i pomocy. Wierzymy, że to niezwykłe wydarzenie na długo zapisze się w ich pamięci. Myślę, że nawiązane relacje na boisku zaowocują wyjątkowymi przyjaźniami i zachęcą do sportowej pasji – mówi Zbigniew Bartnik, przewodniczący Komisji ds. Piłkarstwa Kobiecego PZPN, członek Zarządu PZPN.
Spotkanie barażowe o awans do Mistrzostw Europy Kobiet 2025 zakończyło się wielkim sukcesem – Polki pokonały Rumunię 4:1. Padł również nowy rekord frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej w Polsce. W wieczornym meczu wzięło udział 8449 kibiców.
Kampania „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”
Wielki Mecz został zorganizowany w ramach kampanii Polskiego Związku Piłki Nożnej pod hasłem „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku”. Kampania ma na celu zmienić stereotypowe postrzeganie roli dziewcząt w sporcie, a szczególnie w piłce nożnej.
Istotnym elementem kampanii jest strona druzynadziewczyn.pl. Można na niej znaleźć m.in. poradniki dla rodziców, mapę klubów i drużyn dla dziewczyn oraz listę osób odpowiedzialnych za piłkę nożną kobiet w danym województwie. W ramach kampanii powstał również spot, a w 2024 roku odbyły się festiwale piłkarskie dla dziewczyn w każdym województwie.