Już 12 października br. na PC zadebiutuje Tribe: Primitive Builder, stworzona na silniku Unreal Engine 5.1 gra z otwartym światem, która łączy m.in. elementy budowania, zarządzania, eksploracji i survivalu.W Tribe: Primitive Builder na graczy czekają liczne wyzwania oraz świat przesiąknięty pierwotnym mistycyzmem. Wstępnie zapowiedziano też wydanie gry na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X|S.
Za stworzenie Tribe: Primitive Builder odpowiadają polskie studia Space Boat Studios, Polyslash S.A. i Baked Games S.A. Wydawcą gry na PC jest PlayWay S.A. Tribe: Primitive Builder to tytuł z otwartym światem nastawiony na jednoosobową rozgrywkę. Połączono tu ze sobą różne gatunki. To głównie gra typu builder, która koncentruje się na konstruowaniu i zarządzaniu wioską, ale jednocześnie nie brakuje tu mechanik związanych np. z eksploracją, survivalem, polowaniem czy craftingiem.
Gracz wciela się w budowniczego, który trafia na Wyspę Wygnańców. Na niej żyją różne plemiona i gdzie zlokalizowany jest budzący grozę wulkan. Jak wskazują twórcy gry, główny wątek fabularny opiera się na intrygujących wizjach i jest osadzony w realiach pierwotnego mistycyzmu.
„W Tribe: Primitive Builder proponujemy wejście w nieznany świat. Wyspa ma rajski charakter, ale nie jest pozbawiona ekscytujących tajemnic. Głównym motywem jest tworzenie i rozwój osad, które mogą stać się nowymi, wykreowanymi w oparciu o kreatywność graczy, cywilizacjami w skali mikro. Jeśli np. dobrze zaplanujesz i rozdzielisz prace wśród członów plemienia, to twoja wioska stanie się w pewnym momencie właściwie samowystarczalna, a potem być może będziesz mógł połączyć ją więziami z kolejnymi plemionami” – mówi CEO Polyslash S.A., Mateusz Cholewa.
„Dajemy przy tym graczom dużą swobodę działania. Równie dobrze można bardziej skoncentrować się na zdobywaniu zasobów, polowaniach czy po prostu odkrywaniu tajemnic, które wyspa skrywa w swoich dzikich zakamarkach” – dodaje Mateusz Cholewa.
Tribe: Primitive Builder wkrótce na PC
Na Wyspie Wygnańców znajdują się 4 zróżnicowane regiony-biomy, a w każdym z nich żyje odmienne plemię. Gracz dostaje do swojej dyspozycji różne narzędzia (m.in. nóż, włócznia, siekiera i kilof). W rozbudowie osad można korzystać w sumie z 17 różnych typów budynków oraz 8 całkowicie unikalnych struktur i budowli. Postępy w grze są z kolei powiązane z odprawianiem specjalnych rytuałów, których jest łącznie aż 28.
„Tribe: Primitive Builder to unikalny miks różnych gatunków, który osadziliśmy w fascynującym świecie. Odpowiednie wykorzystanie możliwości Unreal Engine 5.1 pozwoliło nam w lepszy sposób przedstawić rajski charakter wyspy i jej dziką różnorodność. Atmosferę nowego świata czekającego na odkrycie potęguje dodatkowo oryginalna ścieżka dźwiękowa, która nawiązuje do dawnych kultur i płynnie dopasowuje się do bieżących wydarzeń w grze” – mówi Mateusz Cholewa.
Jak zaznaczają twórcy gry, ukończenie głównego wątku fabularnego zajmuje średnio ok. 30-35 godzin. Poznanie wszystkich tajemnic wyspy i maksymalny rozwój plemion wymaga z kolei nawet ponad 100 godzin gry.
Tribe: Primitive Builder – główne cechy:
- otwarty świat w pierwotnych realiach;
- budowanie i zarządzanie;
- 4 zróżnicowane plemiona;
- survival i crafting;
- nawet ponad 100 godzin zabawy;
- oryginalna ścieżka dźwiękowa;
- Unreal Engine 5.1.
Datę premiery gry na PC (Steam) ustalono na 12 października 2023 r. Wstępnie zapowiedziano też wersje na PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Przewidywanych dat wydania gry na konsolach jeszcze nie ogłoszono.
Tribe: Primitive Builder (Steam): https://store.steampowered.com/app/1059900/Tribe_Primitive_Builder/.