Krafton poinformował o nowej dacie premiery gry inZOI, przesuwając jej debiut na 28 marca 2025 roku. Ambitny konkurent The Sims pierwotnie miał zadebiutować w 2024 roku na PC, jednak zbliżający się koniec roku i brak konkretnych informacji o dacie premiery sugerowały, że projekt nie będzie gotowy na czas.
Kim Hyung-jun, reżyser i producent gry, porównał proces jej tworzenia do wychowywania dziecka w wiadomości na oficjalnym serwerze Discord gry: „Mówi się, że wśród naczelnych wychowanie ludzkiego dziecka do dorosłości zajmuje najwięcej czasu, ponieważ ludzie muszą być przygotowani na adaptację do stale zmieniającego się świata. Dodatkowa miłość i troska potrzebna, by wychować dziecko do dorosłości, jest dla mnie metaforą naszej podróży z inZOI – gry, którą będziemy wspólnie pielęgnować od jej narodzin w ramach Early Access”.
„Zmiana daty premiery odzwierciedla nasze zaangażowanie w budowanie solidnych fundamentów dla inZOI, abyśmy mogli rozpocząć tę podróż w najlepszy możliwy sposób” – dodał.
Kim przeprosił za opóźnienie i podziękował społeczności za zainteresowanie grą do tej pory. Wyjaśnił, że Krafton podjął decyzję o przesunięciu premiery Early Access na podstawie opinii graczy o demie oraz „analizy licznych danych zebranych w trakcie różnych testów gry”.
Twórca podkreślił, że chce zapewnić inZOI „najlepszy możliwy start”, nawet jeśli oznacza to konieczność opóźnienia tego momentu. Pierwotnie premierę gry zaplanowano na koniec 2024 roku na PC.
Dla fanów gatunku symulatorów życia Krafton jest ostatnią nadzieją na konkurencję dla serii The Sims, szczególnie po anulowaniu projektu Life by You od Paradox Interactive.