Przejdź do treści

Nowe BMW i7 M70 xDrive

Nowe BMW i7 M70 xDrive
Nowe BMW i7 M70 xDrive, fot. mat. prasowy

UDOSTĘPNIJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

Wraz z BMW i7 M70 xDrive (zużycie energii w cyklu mieszanym: 23,8 – 20,8 kWh/100 km) BMW M prezentuje elektryczny usportowiony samochód będący topowym wariantem nowego BMW serii 7. To najmocniejszy model z napędem elektrycznym w całym portfolio BMW Group.

Nowe BMW i7 M70 xDrive z silnikami elektrycznymi na przedniej i na tylnej osi generującymi łącznie maksymalną moc systemową 485 kW (660 KM) oraz z układem jezdnym M oferuje idealne połączenie elektromobilności i osiągów, a tym samym niespotykane w segmencie luksusowym wrażenia z jazdy. Topowy model nowego BMW serii 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, co czyni go najszybszym samochodem BMW z napędem elektrycznym. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Nowe BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDrive, fot. mat. prasowy

BMW i7 M70 xDrive ustanawiające nowy rekord mocy pośród samochodów elektrycznych BMW Group jest również kolejnym kamieniem milowym BMW M GmbH na drodze do transformacji w kierunku elektromobilności. Luksusowa limuzyna jest już trzecim usportowionym modelem z napędem elektrycznym. BMW i7 M70 xDrive zostanie zaprezentowane podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych Auto Shanghai (od 18 do 27 kwietnia 2023 r.) w Chinach. Wprowadzenie na światowe rynki rozpocznie się w drugiej połowie 2023 r.

Najmocniejszy silnik elektryczny BMW

Technologia BMW eDrive 5. generacji zastosowana w BMW i7 podlega ciągłemu rozwojowi mającemu na celu zwiększenie mocy i wydajności. Nowe BMW i7 M70 xDrive wyposażono w wysoce zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi. W nich silnik elektryczny, elektronikę mocy i przekładnię umieszczono w bardzo kompaktowej wspólnej obudowie.

Przystosowana do wymogów modelu M zasada działania maszyny synchronicznej o wzbudzeniu elektromagnetycznym daje w szczególności silnikowi elektrycznemu nowego BMW i7 M70 xDrive na tylnej osi bardzo wysoką gęstość mocy. Wartość 2,41 kW/kg czyni go obecnie najmocniejszym silnikiem elektrycznym BMW.

Nowe BMW i7 M70 xDrive
BMW i7 M70 xDrive, fot. mat. prasowy

Ten nowy rekord uzyskano dzięki opatentowanej innowacji BMW Group, która wykorzystuje sześć uzwojeń wzbudzających w stojanie zamiast stosowanych zwykle trzech. Dzięki temu silnik elektryczny może generować bardzo wysoką moc przy lekkiej i kompaktowej konstrukcji i dostarczać ją w sposób ciągły aż po wysokie obroty. Pod względem gęstości mocy, ale też wydajności, wyraźnie przewyższa rozwiązanie z dwoma silnikami na tylnej osi.

Maksymalne osiągi z funkcją M Sport Boost i M Launch Control

Silnik na tylnej osi generuje maksymalną moc 360 kW (489 KM). Precyzyjnie kontrolowana interakcja z silnikiem elektrycznym o mocy 190 kW (258 KM) na przedniej osi tworzy elektryczny napęd na wszystkie koła z systemowym momentem obrotowym wynoszącym 1015 Nm w trybie Sport i aż 1100 Nm z włączoną funkcją M Launch Control i M Sport Boost. W efekcie napęd BMW i7 M70 xDrive oferuje niesamowitą elastyczność.

W funkcji M Launch Control zarówno regulację momentu napędowego, jak i kontrolę trakcji zintegrowano z jednostką sterującą silnika. Zapewnia to bardzo precyzyjne dozowanie mocy generowanej przez silniki elektryczne, dzięki czemu można ją przełożyć na fascynujące osiągi bez utraty trakcji.

Funkcja M Sport Boost aktywowana jest lewą łopatką zmiany biegów, a sygnalizowana specjalnym wskazaniem graficznym M Performance w zestawie wskaźników. Trybowi towarzyszy również emocjonalne, charakterystyczne dla M Performance autentyczne brzmienie standardowej funkcji BMW IconicSounds Electric autorstwa Hansa Zimmera.

Wysoka zdolność do pokonywania dużych odległości, nowa funkcja MAX RANGE

Ekstremalnej dynamice nowego BMW i7 M70 xDrive towarzyszy wysoka zdolność do pokonywania długich dystansów. Pojemność energetyczna umieszczonego w podłodze akumulatora wysokonapięciowego wynosząca 101,7 kWh umożliwia BMW i7 M70 xDrive osiągnięcie zasięgu od 488 do 560 km. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg o około 15 do 25% poprzez odpowiednie ograniczanie mocy napędu i prędkości maksymalnej oraz redukcję funkcji komfortowych.

Nowe BMW i7 M70 xDrive
Fot. mat. prasowy

Zaawansowane oprogramowanie Combined Charging Unit optymalizuje wydajność i szybkości ładowania akumulatora wysokonapięciowego standardowo z mocą do 22 kW przy ładowaniu AC i do 195 kW przy ładowaniu DC. Pozwala to na zwiększenie zasięgu nawet o 170 km w ciągu 10 minut na stacji ładowania o dużej mocy.

Specjalny układ jezdny M optymalizujący dynamikę i komfort

Charakterystyczne dla M zastosowanie wszystkich systemów sterowania elektrycznym napędem na wszystkie koła, układem kierowniczym, amortyzatorami i układem stabilizacji jazdy umożliwia jazdę łączącą typową dla M dynamikę, zwinność i precyzję prowadzenia z wysokim komfortem na długich dystansach. Standardowy układ jezdny nowego BMW i7 M70 xDrive obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia oraz elektronicznie sterowane amortyzatory, których reakcja jest optymalizowana przez układ hydrauliczny M.

Standardowe wyposażenie zawiera także zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz pakiet Executive Drive Pro z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych i funkcją aktywnego komfortu toczenia. Całość uzupełnia sportowy układ hamulcowy M oraz 21-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich.

Indywidualna charyzma sygnalizująca nieprzeciętne osiągi

Ekskluzywne akcenty i typowe dla M elementy stylistyczne zorientowane na wymagania techniczne przy zdecydowanie sportowym stylu jazdy sprawiają, że nowe BMW i7 M70 xDrive wyróżnia się wyglądem zewnętrznym na tle innych modeli z tej serii. Jego indywidualna charyzma sygnalizuje nieprzeciętną dynamikę i już na pierwszy rzut oka ujawnia swój potencjał.

Głównym elementem stylistyki przodu jest nowa interpretacja typowych dla BMW podwójnych okrągłych reflektorów oraz atrapy chłodnicy BMW. Imponującą prezencję przodu podkreśla oświetlenie konturowe atrapy chłodnicy BMW.

W zestawieniu z opcjonalnym pakietem M Performance w BMW i7 M70 xDrive po raz pierwszy można połączyć je z obramowaniem atrapy chłodnicy w błyszczącym kolorze czarnym. Również z boku i z tyłu nowego BMW i7 M70 xDrive elementy stylistyczne M, takie jak lusterka zewnętrzne M z charakterystyczną podwójną nóżką, efektowne progi M i charakterystyczny dla tego modelu pas tylny z dyfuzora, wyraźnie wyrażają sportowy charakter tego topowego modelu.

Nowe lakiery w dwóch odcieniach, lakiery mroźne na bazie biomasy

Nowe BMW i7 M70 xDrive oferuje szeroki wybór lakierów. Klienci mają przy tym do wyboru również ponad sto lakierów specjalnych BMW Individual. Szczególnie ekstrawagancki wygląd zapewnia lakier BMW Individual w dwóch odcieniach, który teraz może obejmować również lakiery specjalne BMW Individual. Oferowane jest między innymi połączenie takich kolorów jak metalizowana płynna miedź BMW Individual w dolnej części karoserii i szafirowo-czarny metalizowany w części górnej.

Lakiery mroźne dostępne w nowym BMW i7 M70 xDrive produkowane są przy użyciu innowacyjnego procesu bazującego na biomasie zamiast na ropie naftowej. Skład produktu nie uległ zmianie. Jedynie użyte surowce są pozyskiwane ze zrównoważonych źródeł.

Realnews.pl google news
OBSERWUJ W GOOGLE NEWS
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze

SPORT

MUZYKA

LIFESTYLE

FILM

REALNEWS.PL W GOOGLE NEWS:

Google News
Realnews.pl - wiadomości Google
0
Chcemy poznać Twoją opinię na ten temat, zostaw komentarzx