McWin Capital Partners poprzez swoją platformę QSR, Rex Concepts, przejmuje obecnego operatora Popeyes w Rumunii i staje się wyłącznym Master Franczyzobiorcą marki. Umowa rozwojowa zakłada osiągnięcie liczby ponad 90 restauracji w ciągu najbliższej dekady. Inwestycja ta umacnia zaangażowanie firmy w Polsce i Czechach dla marki Popeyes oraz rolę głównego franczyzobiorcy Burger Kinga w Polsce, Czechach, Rumunii i Niemczech.
McWin Capital Partners, poprzez platformę QSR, Rex Concepts, we współpracy z Restaurant Brands International („RBI”), franczyzodawcą i firmą-matką marki Popeyes, ogłosiły dziś nową umowę Głównego Franczyzobiorcy i Rozwoju podpisaną w celu rozbudowy marki w Rumunii. Rex Concepts będzie zarządzać marką w tym kraju i po przejęciu obecnego operatora Popeyes w Rumunii rozpocznie prowadzenie sześciu istniejących już restauracji. Rex Concepts zobowiązuje się również do rozwoju marki Popeyes do ponad 90 restauracji w kraju w ciągu najbliższych 10 lat.
Inwestycja ta uzupełnia nabycie w 2022 r. przez fundusze, którym doradza McWin, wyłącznej master franczyzy i praw deweloperskich do rozwoju marek Burger King i Popeyes w kilku krajach Europy Wschodniej, z nowymi restauracjami otwartymi w 2023 roku. McWin w szczególności zgodziło się wprowadzić ikoniczną markę restauracji Popeyes do Czech, Polski – a obecnie także do Rumunii – oraz rozwijać markę Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii, planując otwarcie 600 restauracji w tych krajach w ciągu najbliższych 10 lat.
– Cieszymy się, że możemy podzielić się wielką nowiną o dodaniu kolejnego rynku i przyspieszeniu naszych planów ekspansji dla Popeyes w Europie Środkowej i Wschodniej – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO w Rex Concepts.
Niedawny, udany debiut Popeyes w Polsce, z otwarciem restauracji we Wrocławiu i Szczecinie, potwierdza ogromne zainteresowanie słynnym kurczakiem z Luizjany. – Nasi goście nie tylko doceniają doskonałą jakość i smak marynowanego kurczaka w chrupiącej panierce, ale także czerpią radość i wyjątkową pozytywną energię, jaką marka ma do zaoferowania. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy uczynić tę markę jeszcze bardziej dostępną dla gości w regionie, dodając Popeyes Romania do naszego portfolio – dodaje Tymofiejew.
McWin za pośrednictwem swojej platformy QSR Rex Concepts, przyspieszy rozwój Popeyes jako nowy Master Franczyzobiorca w Rumunii
Henry McGovern, współzałożyciel McWin Capital Partners, skomentował: – Wzrost McWin w Europie Środkowej i Wschodniej jest nie do zatrzymania. W krótkim czasie wprowadzamy główne marki gastronomiczne, takie jak Popeyes, na ważne rynki w tym regionie. W McWin jesteśmy dumni z tego, jak Popeyes stał się wiodącą marką w Europie Wschodniej, rozwijając produkt, który rozpoznawalny przez każdego konsumenta. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy to zrealizować i umacniać nasze relacje z RBI.
Steven K. Winegar, współzałożyciel McWin Capital Partners, dodał: – W McWin mocno wierzymy w Popeyes i już dokonaliśmy kilku inwestycji w tę markę za pośrednictwem naszych funduszy. Ta umowa to doskonały przykład tego, jak możemy pomóc kultowej marce restauracji w nieograniczonym jej skalowaniu, jednocześnie wspierając poprawę kluczowych aspektów, takich jak cyfryzacja, doświadczenie klienta i zrównoważony rozwój marki, będących wymogiem obecnym w każdej dokonywanej przez nas inwestycji.
Dzięki pasji marki do dziedzictwa Luizjany i doskonałej, autentycznej kuchni, Popeyes stała się z pewnością jedną z największych marek restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem na świecie. Posiada ponad 4200 restauracji w ponad 30 krajach na całym świecie.