Joga jako uzupełnienie treningu dla innych sportowców

Joga dla sportowców
Fot. mat. prasowy

OBSERWUJ NAS:

Świat sportu jest dziś zdominowany przez gry zespołowe. Tworzenie społeczności kibiców wokół drużyn, klubów na poziomie lokalnym, czy nawet narodowym jest częścią pewnej kultury, która łączy, jak i dzieli. Mniej popularne są sporty indywidualne, siła grupy i wzajemnej współpracy są zdecydowanie większym widowiskowym wydarzeniem niż pojedynek. Niemniej jednak, niezależnie od rodzaju uprawianego sportu każdy bez wyjątku dla uzyskania dobrych rezultatów w swojej dziedzinie ciężko trenuje, spędza mnóstwo czasu na murawie boiska, hali sportowej czy w siłowni.

Joga dla sportowców. Każdy zawodowy sportowiec funkcjonuje według harmonogramu ćwiczeń i diety, często pod dużą presją ze strony trenerów jak i samego siebie. Ciągła dbałość o formę jest ciężką pracą, dlatego warto wdrożyć techniki relaksujące, choćby w postaci ćwiczeń jogi.

Jakim sportowcom zaleca się ćwiczenia jogi?

Patrząc na aspekt mentalny, praktyka technik jogowych przyda się każdemu sportowcowi. Budowanie siły wewnętrznej, charakteru, panowania nad emocjami to fundamentalne cechy każdego zawodnika, który na swojej drodze musi mierzyć się nie tylko z sukcesem, ale i z niepowodzeniami. A to porażki są często powodem załamań nerwowych. Regularne techniki oddechowe mogą pomóc z dystansem podchodzić do każdych okoliczności.

Na poziomie fizycznym praktykę jogi poleca się każdemu, kto w swoim treningu nie uwzględnia ćwiczeń budujących elastyczność lub bardzo minimalizuje ten aspekt.

  • Osoby trenujące Crossfit

Godziny spędzone na siłowni, intensywna praca z obciążeniami niestety doprowadza do silnego spięcia mięśni, którym trudno samoistnie się rozluźnić. Włączenie do treningu ćwiczeń jogi, szczególnie tych rozciągających mięśnie może te napięcia zniwelować.

  • Biegacze

Treningi biegowe każdorazowo powinny być zakończone rozciąganiem. Ma to zapobiegać wszelkim kontuzjom, na które biegacze są szczególnie narażeni. Regularne ćwiczenia jogi w tym kontekście mogą zmniejszyć ryzyko urazów. Niezbędna jest tylko dobra mata do jogi, która zapewni odpowiednią przyczepność i ochronę stawom. Warto tu postawić na grubszy wariant, który będzie skutecznie amortyzował ciało.

  • Piłkarze
ZOBACZ:  Indoggo. Snoop Dogg wprowadza na rynek własny gin!

Piłkarze sporą część swojego treningu spędzają na boisku, ćwicząc motorykę, prawidłowe strzały na bramkę, przyjęcia piłki. Dużo czasu poświęcają także na ćwiczeniach z obciążeniami, a co z budowaniem elastyczności? Tutaj brakuje konkretnych, wypracowanych metod poza typowym rozciąganiem. Każdy ciężko trenujący sportowiec powinien kilka razy w tygodniu stanąć na macie i wykonać odpowiednie ćwiczenia.

Joga dla sportowców

Joga z pewnością pomaga, trzeba tylko dać jej szansę . Doświadczeni sportowcy, którzy zdecydowali się wejść na matę mają same pozytywne refleksje. Większa gibkość, rozluźnienie mięśni, a przede wszystkim spokój umysłu.

(artykuł sponsorowany)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chcemy poznać Twoją opinię na ten temat, zostaw komentarzx
()
x