Jak zrekomponować swoją sylwetkę?

Jak zrekomponować swoją sylwetkę
Fot. mat. prasowy

Każdy z nas pragnie mieć idealną figurę. Niemniej jednak styl życia współczesnego człowieka w dużej mierze nie służy utrzymaniu zdrowej, dobrze zbudowanej i szczupłej sylwetce. Siedzący tryb życia, przetworzone jedzenie, a przede wszystkim rozleniwienie, wstrzymują nas przed ruszeniem się z kanapy.

Częstym problemem jest również brak odpowiedniej wiedzy, co robić, aby uzyskać zamierzone efekty. Wszędzie słyszymy niskokaloryczna dieta, ale jaka? Ćwiczenia i uprawianie sportu, to dla nas ogólne informacje, które często trudno nam przełożyć na nasz własny sposób życia. Dlatego podpowiemy wam kilka wskazówek, jak zmobilizować się do zmiany, która przyniesie nam zamierzone efekty.

Rekompozycja własnej sylwetki

Rekompozycja sylwetki to poprawa wyglądu własnej figury. Generalnie cały proces dotyczy spalania tkanki tłuszczowej, przy jednoczesnym budowaniu masy mięśniowej. Na ogół najpierw pozbywamy się nadmiernej tkanki tłuszczowej, a potem następują proces odbudowy mięśni. W rekompozycji te dwa procesy zachodzą jednocześnie. Więcej na temat rekompozycji sylwetki dowiesz się na stronie: https://fitrepublic.pl/rekompozycja-sylwetki-co-to-jest-zmieniamy-meska-i-kobieca-sylwetke/.

Jak rozpocząć pracę nad własną sylwetką?

To pytanie każdy z nas sobie zadaje, ponieważ jeżeli nie jesteśmy fachowcami w dziedzinie dietetyki i treningu, to ciężko nam cokolwiek zmienić. Dlatego postaram się przedstawić cztery najważniejsze zasady, które pozwolą ci osiągnąć zamierzony efekt.

Jak spalać tkankę tłuszczowa?

Trening interwałowy jest najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej. Gdy regularnie ćwiczysz, nawet w okresie zimowym, to dla osiągnięcia lepszych efektów, musisz urozmaicić swój trening. Trening interwałowy zakłada, że podczas aktywności fizycznej przez 30-45 sekund wkładasz w tę aktywność maksimum swojego wysiłku, następnie robisz przerwę i znowu powtarzasz to w określonych odstępach. Całość trwa zazwyczaj 30 minut. Wygląda to w ten sposób, że gdy np. uprawiasz bieganie, to biegniesz równym i spokojnym tempem i co jakiś czas wykonujesz krótkie szybkie biegi, a następnie przechodzisz znowu do równego tempa. Przy tym dobierz intensywność treningu do swoich aktualnych możliwości.

ZOBACZ:  FEN 28: Jest już oficjalna zapowiedź gali!

Zmodyfikuj swoje śniadanie

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Powinniśmy w nim ograniczyć węglowodany. Węglowodany powodują nagłe podnoszenie cukru we krwi i wywołują nadmierną produkcję kortyzolu, a co za tym idzie, wzmagają nasze uczucie głodu, szczególnie na słodkie potrawy.

Cała przemiana powinna być stopniowa, czyli na początku do swojego tygodniowego planu żywienia wprowadź jedno lub dwa śniadania oparte na białkach i zdrowych tłuszczach. Na przykład jajecznica z warzywami lub twarożek wiejski z wędzonym łososiem.

Regularność to podstawa

W zdrowej i zbilansowanej diecie wcale nie chodzi o jedzenie pięciu posiłków dziennie. Jeżeli jesz ich więcej lub mniej, to też jest dobrze. Ważna w tym wszystkim jest regularność. Posiłki spożywaj w odstępach co 3-4 godziny. W ten sposób zapomnisz o nagłych atakach głodu oraz podjadania między posiłkami.

Artykuł powstał we współpracy z blogiem fitness FitRepublic.pl.

(artykuł sponsorowany)

UDOSTĘPNIJ:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Chcemy poznać Twoją opinię na ten temat, zostaw komentarzx