REALNEWS.PL - INFORMACJE ZE ŚWIATA I KRAJU

Infografika. Postaw ma infografiki w mediach społecznościowych

Infografika pomaga przekazywać ważne treści w atrakcyjny sposób. Zobacz, w jaki sposób zaprojektować infografikę, aby była chętnie czytana.

Czym jest infografika?

Infografika to ten element pojawiający się w mediach społecznościowych, którym naprawdę warto się posługiwać. Dzięki niemu możesz osiągnąć sukces.

W mediach społecznościowych codziennie widzimy mnóstwo informacji. Najczęściej są one prezentowane w takiej samej formie, więc sprawiają, że nasze mózgi są nimi zmęczone, nie przyswajają ich, a nawet nie zwracają na nie uwagi. Dlatego warto postawić na coś, co będzie stanowiło przydatny przekaz, przekaz oryginalny i wreszcie… przedstawiony w taki sposób, że ma się ochotę na niego spojrzeć i zostać przy nim przez dłuższy czas.

Taki sposobem jest właśnie infografika, czyli przedstawienie treści w skondensowany i atrakcyjny dla odbiorcy sposób.

Infografika – dlaczego jest tak popularna?

Infografika jest tak bardzo popularna, ponieważ stawia na bardzo ciekawą i inną niż wszystkie formę. Treść, która się na niej znajduje, jest w prosty sposób pokazana. Według badań człowiek zapamiętuje aż 90% tego, co zobaczy (dla porównania: tylko 10% z tego, co przeczyta i 20% z tego, co usłyszy). Co więcej, po trzech dniach od zapoznania się z treścią infografiki odbiorca jest w stanie powtórzyć aż 60% zawartej na niej treści.

Z założenia infografiki są też bardzo przejrzyste i czytelne. Dzięki temu łatwo wpadają w oko i trudniej je pominąć w nawale wyświetlających się informacji.

Ogromną zaletą jest także to, że na infografice przekazuje się konkretne, istotne treści. W ciekawy sposób przedstawia się na przykład dane liczbowe albo tłumaczy jakiś trudny proces.

W związku z tym infografikę – którą jeszcze do niedawna stosowana była głównie w branży finansowej – stosuje się na różnych płaszczyznach, np. w branży reklamowej. W infografice wszystko ma konkretny sens – każdy kolor, każdy element graficzny, każde słowo. Jako że na infografice nie ma miejsca na zbyt dużo elementów, trzeba je dobrać tak, aby niosły ze sobą właściwy i pełny przekaz.

Infografiki a SEO

Infografika pozwalają poszerzyć grono odbiorców. Sprawiają one, że post jest dużo bardziej atrakcyjny, dużo bardziej zrozumiały, a przede wszystkim jest dużo bardziej widoczny. Odbiorca, który zapozna się z przydatną treścią umieszczoną na infografice, chętniej się z nią podzieli. A dzięki temu treść rozejdzie się szybciej w mediach społecznościowych.

Jak powinna wyglądać infografika? Kilka porad:

Dobra infografika (taka, która przypadnie do gustu odbiorcom i będzie chętnie udostępniana), to taka, która jest dobrze zaprojektowana. A zatem trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów:

  • na infografice powinno się znaleźć maksymalnie 200–300 słów,
  • należy się posługiwać jednym stylem – mieszanie stylów zaburza przekaz,
  • na infografice przyjmuje się maksymalnie 3 różne fonty i 4 kolory,
  • posługuj się ciekawymi informacjami, zaskakuj, nie posługuj się schematycznymi hasłami,
  • unikaj wykresów kołowych i słupkowych,
  • publikując grafikę, zapowiedz ją – wystarczy umieszczenie hasła: [INFOGRAFIKA].

(artykuł sponsorowany)

Udostępnij artykuł:

Realnews.pl google news
Obserwuj w Google News
Subskrybuj
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najczęściej oceniane
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Przewijanie do góry