Infografika pomaga przekazywać ważne treści w atrakcyjny sposób. Zobacz, w jaki sposób zaprojektować infografikę, aby była chętnie czytana.
Czym jest infografika?
Infografika to ten element pojawiający się w mediach społecznościowych, którym naprawdę warto się posługiwać. Dzięki niemu możesz osiągnąć sukces.
W mediach społecznościowych codziennie widzimy mnóstwo informacji. Najczęściej są one prezentowane w takiej samej formie, więc sprawiają, że nasze mózgi są nimi zmęczone, nie przyswajają ich, a nawet nie zwracają na nie uwagi. Dlatego warto postawić na coś, co będzie stanowiło przydatny przekaz, przekaz oryginalny i wreszcie… przedstawiony w taki sposób, że ma się ochotę na niego spojrzeć i zostać przy nim przez dłuższy czas.
Taki sposobem jest właśnie infografika, czyli przedstawienie treści w skondensowany i atrakcyjny dla odbiorcy sposób.
Infografika – dlaczego jest tak popularna?
Infografika jest tak bardzo popularna, ponieważ stawia na bardzo ciekawą i inną niż wszystkie formę. Treść, która się na niej znajduje, jest w prosty sposób pokazana. Według badań człowiek zapamiętuje aż 90% tego, co zobaczy (dla porównania: tylko 10% z tego, co przeczyta i 20% z tego, co usłyszy). Co więcej, po trzech dniach od zapoznania się z treścią infografiki odbiorca jest w stanie powtórzyć aż 60% zawartej na niej treści.
Z założenia infografiki są też bardzo przejrzyste i czytelne. Dzięki temu łatwo wpadają w oko i trudniej je pominąć w nawale wyświetlających się informacji.
Ogromną zaletą jest także to, że na infografice przekazuje się konkretne, istotne treści. W ciekawy sposób przedstawia się na przykład dane liczbowe albo tłumaczy jakiś trudny proces.
W związku z tym infografikę – którą jeszcze do niedawna stosowana była głównie w branży finansowej – stosuje się na różnych płaszczyznach, np. w branży reklamowej. W infografice wszystko ma konkretny sens – każdy kolor, każdy element graficzny, każde słowo. Jako że na infografice nie ma miejsca na zbyt dużo elementów, trzeba je dobrać tak, aby niosły ze sobą właściwy i pełny przekaz.
Infografiki a SEO
Infografika pozwalają poszerzyć grono odbiorców. Sprawiają one, że post jest dużo bardziej atrakcyjny, dużo bardziej zrozumiały, a przede wszystkim jest dużo bardziej widoczny. Odbiorca, który zapozna się z przydatną treścią umieszczoną na infografice, chętniej się z nią podzieli. A dzięki temu treść rozejdzie się szybciej w mediach społecznościowych.
Jak powinna wyglądać infografika? Kilka porad:
Dobra infografika (taka, która przypadnie do gustu odbiorcom i będzie chętnie udostępniana), to taka, która jest dobrze zaprojektowana. A zatem trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów:
- na infografice powinno się znaleźć maksymalnie 200–300 słów,
- należy się posługiwać jednym stylem – mieszanie stylów zaburza przekaz,
- na infografice przyjmuje się maksymalnie 3 różne fonty i 4 kolory,
- posługuj się ciekawymi informacjami, zaskakuj, nie posługuj się schematycznymi hasłami,
- unikaj wykresów kołowych i słupkowych,
- publikując grafikę, zapowiedz ją – wystarczy umieszczenie hasła: [INFOGRAFIKA].
(artykuł sponsorowany)