Przejdź do treści

FoodBall oficjalnie zapowiedziany. Polacy tworzą „kanapowe Rocket League”

Fot. FoodBall

Polskie studio Cat-astrophe Games pracuje nad unikalnym połączeniem gry sportowej, wyścigów i jedzenia. FoodBall zaoferuje m.in. tryb fabularny, zróżnicowane postaci/pojazdy oraz rozbudowany kanapowy tryb wieloosobowy. W III kwartale 2020 r. FoodBall zostanie wydany na Nintendo Switch i PC. Później tytuł pojawi się na Xbox One i być może też na innych platformach.

Nad tytułem pracuje wrocławskie studio Cat-astrophe Games, które równocześnie tworzy nieszablonową przygodówkę The Unholy Society i ma na koncie też m.in. wydaną na Nintendo Switch kosmiczną strzelankę Escape from The Universe. Wydawcą będzie Gaming Factory S.A.

FoodBall połączy w sobie grę sportową i wyścigi samochodowe. Rozgrywka zostanie oparta na zasadach zbliżonych do piłki nożnej – piłkę zastąpi np. pomidor, a zamiast piłkarzy rywalizować będą food trucki. Twórcy szykują grafikę 3D w pastelowej kolorystyce oraz widok „z góry” (rzut izometryczny).

„Gra, którą tworzymy, może na pierwszy rzut oka kojarzyć się z Rocket League. Zaproponujemy jednak inne podejście do tematu. FoodBall zaoferuje rozbudowany tryb fabularny z komiksowymi wstawkami, a każda z postaci będzie mieć swoją historię i unikalne umiejętności, które będą mieć spory wpływ na rozgrywkę. Przykładamy szczególnie dużą wagę do lokalnych trybów wieloosobowych (rywalizacja i kooperacja). Dobra zabawa przed jedną konsolą/komputerem to jeden z naszych głównych celów” – mówi CEO Cat-astrophe Games, Paweł Wojciechowicz.

FoodBall – zwiastun gry:

Tryb fabularny opowie historie właścicieli food trucków, którzy próbują zrewolucjonizować kulinarny świat. Każda z 8 podstawowych postaci będzie mieć swoją specyficzną i ekscentryczną maszynę, unikalne przepisy oraz umiejętności (np. przyspieszanie, zamrażanie przeciwników i zastawianie kulinarnych pułapek). Twórcy podkreślają, że gra każdą z postaci będzie unikalnym doświadczeniem, a odpowiedni wybór może mieć decydujący wpływ na dany mecz.

Jak tłumaczy Paweł Wojciechowicz, FoodBall zaoferuje też m.in. zróżnicowane boiska zlokalizowane w różnych częściach świata, na których nie zabraknie losowych wydarzeń i specyficznych przeszkód. Można będzie też znacznie zmieniać wygląd pojazdów. „Studio Cat-astrophe Games szykuje grę, która będzie idealną propozycją dla osób lubiących dobrą zabawę w gronie rodziny czy znajomych przed jedną konsolą lub komputerem. Jednocześnie jednak dużo atrakcji dla siebie znajdują tutaj także gracze preferujący grę w pojedynkę. Sama mechanika będzie natomiast opierać się na zasadzie easy to play, hard to master” – mówi CEO Gaming Factory S.A., Mateusz Adamkiewicz.

Screen z gry FoodBall

FoodBall – główne cechy:

• unikalne połączenie sportu, wyścigów i jedzenia;
• szalona i nieprzewidywalna rozgrywka;
• 8 postaci/pojazdów z unikalnymi umiejętnościami;
• lokalny tryb wieloosobowy (2-4 graczy);
• pastelowa oprawa graficzna;
• turnieje i rozbudowany tryb fabularny;
• liczne przedmioty zmieniające wygląd pojazdów;
• easy to play, hard to master.

Datę premiery nowej gry studia Cat-astrophe Games na Nintendo Switch i PC (Steam) zaplanowano wstępnie na III kwartał 2020 r. Plan wydawniczy obejmuje także wydanie gry na Xbox One, a wydawca nie wyklucza wypuszczenia tytułu na innych platformach.

Obserwuj w Google News:

Google News