Frozengem Studio prezentuje grywalne demo w technologii Unreal Engine 5 na platformie Steam „Dungeons of the Amber Griffin”.
Nowa odsłona gry umożliwia graczom zapoznanie się z mechaniką gry, w tym walką i eksploracją, oraz wypróbowanie różnych trybów rozgrywki takich jak np. Speedrun, Puzzle, Benchmark, a także unikalny tryb muzyczny z muzyką Percival Schuttenbach (współtwórców muzyki do Wiedźmina 3).
„Nasza innowacyjna produkcja, która wprowadza graczy w głębiny kaszubskiej magii i kultury, została nominowaną do finalistów Taipei Game Show 2023 „Indie Game Award” w kategorii Najlepsza Gra Narracyjna. Te wyróżnienie pokazuje, jak zaangażowanie w ratowanie zagrożonej kultury kaszubskiej znajduje odzwierciedlenie w atrakcyjności dla graczy na całym świecie” – mówi Tomasz Rożyński, CEO Frozengem Studio.
Przez ostatni rok, zespół Frozengem Studio podjął trudną decyzję o migracji gry z silnika Unreal Engine 4 do 5. Ta zmiana, mimo że wiązała się z opóźnieniami produkcyjnymi i wieloma trudnościami, umożliwiła znaczne podniesienie jakości grafiki i rozgrywki. Dzięki temu krokowi, drzwi do najnowszych rozwiązań technologicznych, takich jak Lumen, Virtual Shadows, Nanite, DLSS 3.5 oraz Meta-Human, zostały otwarte, co przekłada się na wyjątkową oprawę wizualną gry, niespotykaną wcześniej w grach typu FPP Grid-based Dungeon Crawler.
„To było duże wyzwanie dla naszego małego zespołu, składającego się z jednego grafika 2D/3D, programisty oraz pracowników merytorycznych. Pomimo trudności, jesteśmy przekonani, że to krok milowy w jakości naszej produkcji” – mówi Tomasz Rożyński, CEO Frozengem Studio.
Dungeons of the Amber Griffin – trailer:
Zaangażowanie i wsparcie społeczności są dla Frozengem Studio niezmiernie ważne. W związku z tym, studio planuje rozpocząć kampanię crowdfundingową na Kickstarterze w kwietniu 2024 roku. Celem kampanii jest sfinansowanie dalszego rozwoju gry, w tym produkcji muzyki przez zespół Percival Schuttenbach, tworzenia nowych postaci i lokacji. Kampania ta będzie również okazją do przedstawienia pełnego potencjału gry w trybie Early Access, który planowany jest na czerwiec 2024 roku.
„Uważamy, że wybór Early Access to idealny model dla naszej produkcji. Dzięki naszej dotychczasowej komunikacji z graczami, udało nam się naprawić sporo błędów i usprawnić rozgrywkę. Bez wsparcia społeczności nie udałoby nam się tego wszystkiego dokonać, w tak małym zespole produkcyjnym” – mówi Tomasz Rożyński, CEO Frozengem Studio.
Frozengem Studio tajemniczo pracuje nad wprowadzeniem innowacyjnych mechanik do gier, które są bezprecedensowe w grach typu FPP grid-based dungeon crawler. Studio eksperymentuje z innowacyjnym widokiem izometycznym oraz VR, co jest nowością w połączeniu z tradycyjną rozgrywką, otwierając nowe perspektywy i tworząc nową hybrydę gatunkową.
Ponadto, studio planuje w najbliższych miesiącach ogłosić nowy tytuł gry, osadzony w uniwersum kaszubskiego świata, który zaprezentuje zupełnie nową odsłonę tej fascynującej kultury.
Więcej o planach produkcyjnych gry można przeczytać na stronie gry: dungeons-griffin.com.